Eu sunt profesia mea ?

Eu sunt un om care are o profesie, nu o profesie în care am fost cândva om.

4 gânduri despre „Eu sunt profesia mea ?

      • Si totusi, oamenii se catalogheaza intre ei ca fiind inginerul cutare, doctorita cutarica, stimata dna profesoara X, si exemplele ar putea continua. De ce nu se multumesc oamenii cu statutul de… „oameni”? Eu zic ca a fi om inseamna inegalabil mai mult decat a purta o eticheta profesionala… Profesia este doar o haina pe care o imbraca omul; fara „om” nu ar exista utilitatea hainei.

        • Aşa ar fi cel mai bine, să ne dăm valoare şi să fim valorizaţi pentru simplul fapt că suntem oameni. Însă pentru că trăim printre alţi oameni realizăm faptul că suntem diferiţi, că noi oamenii avem mofturi, hobbyuri, obiceiuri, pasiuni, vicii, preferinţe, nepotisme, rude sus-puse, aptitudini, grup de prieteni, duşmănii, statuturi sociale. Statuturile ne sunt folositoare. Dacă cineva are nevoie urgentă de o intervenţie chirurgicală (apendicită, de exemplu) caută o instituţie specializată, unde sunt oameni care au o etichetă profesională din care decurge rolul lor specific – medicul chirurg face operaţii, psihologul se ocupă de problemele, suferinţele sufleteşti etc. Este bine să fie un echilibru între planurile care formează identitatea noastră. În general sunt trei planuri mari (pot fi şi mai multe) : personal, familial şi profesional. Când unul dintre planuri este mai mare, celelalte planuri care formează identitatea noastră au de suferit şi implicit noi înşine. Un exemplu. Să ne gandim la cele trei planuri ca la o placintă, tăiată în trei părţi. Un profesor universitar avea planul profesional de 80%, iar celelalte două planuri câte 10% fiecare. Când a ieşit la pensie, planul profesional s-a volatilizat, iar el a suferit o depresie majoră. El nu s-a mai regăsit nicăieri.

Lasă un răspuns

