Ne naştem ca să înviem

Emil Cioran, filosoful nostru român, mărturisea că a încercat să fie cel mai lucid om pe care l-a cunoscut şi întâlnit vreodată pe pământ. Iar această luciditate o hrănea în fiecare zi cu gândul morţii şi al efemerităţii. „Am fost cel mai lucid om”, afirma Cioran, „pentru că moartea era vie în mintea mea şi în toate mădularele fiinţei mele, nu am vrut să mă las minţit de societate şi de oameni nici măcar o clipă”. Ne naştem ca să murim, acesta este adevărul crud al existenţei noastre…

Cercetătorul şi teologul G.B. Hardy spunea că nu este nici un promotor de religie, ca să aibă mormântul mai grăitor ca al lui Isus. Mormântul lui Confucius este ocupat, mormântul lui Buda este ocupat, mormântul lui Mahomed este ocupat, mormântul lui Isus este GOL.

Isus este singurul OM care a schimbat datul existenţial, prin El nu ne naştem ca să murim, ci ne naştem ca să înviem.

Începutul şi sfârşitul articolului „Ne naştem ca să înviem” din revista Calea Credinţei, aprilie – iunie 2013.

Lasă un răspuns

